beachhut Goa - Reisverslag uit Dramapur, India van Thimo Grevengoed - WaarBenJij.nu beachhut Goa - Reisverslag uit Dramapur, India van Thimo Grevengoed - WaarBenJij.nu

beachhut Goa

Blijf op de hoogte en volg Thimo

28 December 2013 | India, Dramapur

.............totaal onverwacht een strand (vakantie)! hoe wonderlijk kan het leven en zijn mogelijkheden soms zijn?!

na de yoga conferentie van 3 dagen is het rustig in de ashram, medewerkers en vrijwilligers gaan naar huis voor een kort vakantie.
samen met mij is er nog een nadere vrijwilliger in de ashram voor 3 maanden, Sandrine, 38 jaar uit Slovenie.
zij is al meerdere keren in India geweest, is een ervaren yogi en komt met het grandiose voorstel naar Goa te gaan.
Goa is de zuidkust van India, zegmaar de plek van strand en palmboom, hier gaat mijn hart sneller van kloppen.

Na een treinreis van 13 uur(geweldige natuur onderweg) komen we aan in de jungle van Goa, we verblijven in het plaatsje Mandrim (naast Arambol).
we hebben een strandhut gehuurd van dinsdag (voor kerst) tot woensadg 2 januari, daarna gaan we terug naar Ashram.

Goa is onzettend mooi en erg tropisch, de beachhut is fantastisch, zoals je hem voorstelt in je dromen, direct aan het strand (je ziet de foto's wel).

In de ochtend beginnen we met hardlopen langs het strand (voorafgegaan met zonnegroet als warmig- up), dan asana's en ademhalings en relax oefeningen aan het strand.
uiteraard is er tussen alle dicipline door tijd voor een duik.
na anderhalf uur training lopen we op een 100m afstand naar de beachshops voor een verse kokosnoot (sap en vlees), slechts 50 euro cent. vervolgens is het tijd om suikers aan te vullen, we eten dagelijks verse ananas, mango, bananen, papaya, advocado en nog een paar andere vruchten waar ik de naam niet meer van weet.

Na het verse fruit ontbijt is het tijd voor het strand, olie met bananen flavour en bakken maar, het is tenslotte winter in India.
voor de bezorgde mensen onder ons, ik blijf niet te lang in de zon.

rond 17.00 de eerste en enige echte maaltijd (al komt er hier en daar nog wel eens wat zoetigheid aan te pas).
indiaas vegatarisch is echt super! masala's en curries rijk aan groente met komijn of koriander rijst en uiterraard roti pannekoeken (of beter nog butter naan). 4 euro per persoon en je eet (bijna) culinair hoogstaand.

het is wel een beetje gek, kerst op het strand, maar bevalt uitstekent.
het is een cadeautje en ik pak hem met liefde uit, elke dag wakker worden met het geluid van zee en krekels is een geschenk. het leven zit vol fantastische mogelijkheden. het gevoel van vrijheid en het volgen van de energie (go with the flow) is onbeschrijfelijk goed.

dus..........nog 3 dagen genieten en dan start het volgende project, yoga advanced waarschijnlijk gevolgd door yoga therapy, 2 maanden van discipline maar tegelijkertijd een enorme uitdaging.
we zijn al bezig geweest met wat advanced yoga, mooie uitdagende houdingen en variaties. als je hersenen weten hoe uit te voeren, gaat het vanzelf (met beetje practice discipline).

allemaal happy 2014!

see you next year!

• 28 December 2013 - 16:52

Bastiaan:

Heel onverwacht zou ik het niet noemen om te lezen dat nu juist jij aan het strand zit. Geniet ervan!

• 28 December 2013 - 16:56

Carola :

Wauw Thimo geweldig weer om dit te lezen ik zie het strand voor me
    Heerlijk gewoon ook van uit hier ons kleine dorp wezep fijne dagen nog op het
    Paradijs en op naar de volgende 3 maand discipline :) gaat je lukken !
    Wens je een mooi en gezond -*•~2014 -*•~

• 28 December 2013 - 17:46

Xandra:

Wauw, wat een uberromantisch verhaal, bah:)
    Heerlijk kerst zo te lezen!! Geniet en alvast fijne jaarwisseling!! X

• 28 December 2013 - 21:27

Antwin:

Nice! Geniet er lekker van daar en laat het vuurwerk er maar vanaf spatten daar rond nieuwjaar! ;-) Grtzz van ons! C&A

• 30 December 2013 - 12:47

Jaap En Ellen:

Wat een fantastisch avontuur! Geniet er van met volle teugen. Van ons alvast al het goed voor 2014! Groetjes van ons.

• 30 December 2013 - 22:18

Abpa En Mamsh:

hai lief jochie,

wat een mooie foto`s en wat een mooi reis/vakantie verslag.
    geniet ervan dat is wat we jou toewensen.
    een goeie jaarwisseling en we bellen wel weer.
    dikke dikke kus van Abpa en Mamsh

• 11 Januari 2014 - 13:29

Litania:

Hoe is het mogelijk! 38 jaar en weer opnieuw beginnen te leven! Het is je van harte gegund!!!! Geniet van je fijne tijd daar! Groetjes Litania